wilmieslife

Alla inlägg under december 2012

Av wilma johansson - 31 december 2012 16:41

Hej! Till en början, stort tack till alla som läser min blogg! Jag trodde aldrig jag skulle få så många läser så snabbt. Dagen har varit lugn... Och jag trött, men jag har vilat och är nu riktigt taggad! Jag ska ha på min en svart tub klänning och silvriga smycken. Mina nyårslöften: va mer med kompisar utanför stallet, och att hjälpa till mer hemma:) om jag ska vara ärlig har jag inte funderat så mycket på löften för jag håller aldrig dem:P Men ikväll är de bara att köra yololeken!;) Bara leva livet o titta på smällare;) imorgon skriver jag lite mer vad som hände! Hoppas alla får de riktigt nice ikväll!! Ett riktigt bra låt tips till er nyårsspellista är teenage crime- Adrian Lux ofc;) GOTT NYTT ÅR!!!!YOLO!!!!!!!!!!

Av wilma johansson - 30 december 2012 20:49

Heej, dagen började inte så bra mend tanke på att jag försov mig, min tanke va att innan stallet åka till espresso h och köpa fika till mig och Jessicka innan hon skulle tävla. Men jag vaknade kl 10:00 och fick sätta fart och fixa mig och åka till stallet där jag mötte upp en taggad Jessicka:D Vi gick över till Malmö ridklubb där de var kaos som vandligt... Jag mötte Josse och Emelie luning. Efter en stund har Frans Jessickas ponny tappat en sko, När kajsa kommer in på banan bockar hennes ponny av henne. Emelie lunings ponny kastar av henne och Josse andra ägaren till Zino hoppar upp och sätter igång med en riktigt power!! Efter tävlingen fixade jag till Diana, Sen gick jag över till Hyllie och fixade med en ponny jag passar just nu. Allt blev kaos de första ponnyn gör att bita mig i huvudet och de slutar med att jag tänker longera, så jag går över till ridhuset. När jag ska ta ut han på en volt springer han bara mot mig och sparkar, jag försöker rygga han men han bara biter mig. Jag blir så arg att jag börjar gråta, en tjej kommer in i ridhuset och säger att jag ska avsluta innan de sker en olycka. Jag går över och möter Emelie Rosenqvist som hjälper mig och som får han på en volt iallafall. Tur att Emelie va där och kunde göra något åt saken=) Just nu sitter jag och tittar på grymma festivalen som tomorrowland i Belgien och summerburst i Stockholm. Shit snacka om att man blir taggad av sånt;)Imorgon är de ju äntligen nyår. Är riktigt, riktigt taggad! Hoppas alla kommer få de lika fett som jag kommer få de;) Nu ska jag iallafall titta på film och äta fruktsallad. Ha de bäst!!=)

Av wilma johansson - 29 december 2012 22:58

Hej, idag gick jag upp vid 10 för jag skulle träffa en kompis. Jag gick upp åt en lång frukost sen drog jag till min kompis... efter att ha chillat en stund med kompisar stack jag till stallet och fixade till min ena sköthäst Diana. De blev ett lungt ridpass. Sen gick jag över till Hyllie Gård och träffade Ida, Anna,Hannah och Matilda. Vi fixade hästarna och gick över till ridhuset. När vi kommer dit visar de sig att alla ridhus är bokade. Jag blev fett sur och de slutade med att vi fick skita i att rida. Vi gick istället en promenad med hästarna. När vi kom tillbaka till jag över till Malmö ridklubb för att ta in Diana och Wilma. Direkt efter de var de bara att palla sig över till hyllie för att ta in hästarna där. Efter ett tag kom Emelie i världens hastighet och började fixa för tanken var att hon och hennes ponny Mira skulle tävla imorgon så hon hade fixat henne helt i onödan... De är så dålig stil på Malmö ridklubb för dem annordnar tävlingar men kan inte sätta upp tävlingshinder. Jag förstår att Emelie inte pallar betala 400kr för sånt skit. Men efter att ha sagt hejdå till Emelie cyklade jag hem och åt. Sen var de dags att byta om igen och gå hem till Emelie& Erika för att åka till stallet igen och släppa Arina i ridhuset. Sen åkte vi hem, jag duscha och bytte om till pyjamas sen åt jag ännu en gång efter de gjorde jag fruktsallad. En annan tråkig sak som hände idag var att min allra första ponny Lucy fick avlivas. Hon var min första egna c-ponny. En riktig tävlingsponny! Mitt bästa minne med henne var när jag hoppade 1.10 barbacka. Jag har förlorat hästar innan. Jag kallade dem för the big S, Surprise hon blev 26 år och Skype blev 7år. Dessa djur är även ett liv att sakna. Men nu ska jag sova! Ha de bra<3 pussar

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Mitt namn är Wilma Johansson. Jag är 15 år och jobbar med tävlingshästar. Titta gärna in och lämna en kommentar:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards