wilmieslife

Alla inlägg under januari 2013

Av wilma johansson - 31 januari 2013 21:04

Hej! idag har de varit en ganska jobbig dag. Jag hade ett so test på förmiddagen och jag gjorde bort mig ganska rejält. Sen åkte jag till stallet och började fixa hos Frans. Jag har funderat ett tag nu på att sluta på min ena medryttar ponny Diana. Jag kände att jag inte har haft tid och jag vill egentligen bara ta hand om ponnysar/ hästar på Hyllie. Diana är en så pass härlig och fin ponny att någon som har tid med henne ska få ha henne. Så nu tog vi äntligen de beslut att jag sluta. De känns väldigt bra. Jag har absolut inget emot Amanda eller Diana. Men detta blev bäst för både mig och Diana. Nu har jag de som jag vill, dvs bara ponnysar/hästar på Hyllie. Efter jag snackat med Amanda red jag sötaste Frans. Jag skrittade och travade bara för han blev vaccinerad i tisdes. När jag ridit borstade jag han lite igen sen cyklade jag hem till mamma och tog mina saker och cyklade hem till pappa. Nu har jag äntligen ätit och gjort läxan så nu ska jag bada i massage badkaret och efter de basta:) Ha de bra!! Puss!<3

Av wilma johansson - 30 januari 2013 21:19

Hej alla sötnowsar! Idag hoppade jag för första gången på 5 veckor! Hade Bonne, och de har ju gått bättre. De gick nästan lika dåligt som de gick på km då vi vägrade ut oss. Idag stack han efter före hinder och för minsta lilla ljud. Jag testade låta han bestämma tempot om de var de han reagerade på med tanke på att jag stanna så mycket. Men han gjorde ett tvär stopp då också. Jag lyckades sitta kvar (helt otroligt). Trodde jag skulle fara åt helvete hela tiden. Lilla Nora åkte av 2 gånger. STACKARE!! Men under lektionen ville jag egentligen bara hoppa av men jag red vidare och de gick bättre mot slutet. Efter lektionen gick jag och Kajsa och pratade med en tant som har hand om ridhus tider och liknande. Vi sa att vi inte vill ha ett sånt stort ridhus till vår hoppgrupp för alla hästar bara brallar och privatryttarna kan inte rida sina ponnysar. Till svar: Tjejer, ni går i en hoppgrupp för Roland och borde klara det. Jag kan flytta ner er till logen igen. Sen hånflinade hon bara. Sånt gör mig såååå arg!! Jag sa bara, inte jag som åkte av idag men de är inte så kul att se sina kompisar ramla av hela tiden. Och om man ska rida privathäst kan jag inte göra de efter 20:00. Hon sa att jag skulle rida innan min hoppning som börjar kl 16:00. Men hallå?! jag slutar kl 15:00.!!! Snacka om att vissa har sneat på livet om man är så otrevlig som vissa är!! pii, lär er snacka som folk!? Sen palla jag inte mer så jag stack över till Hyllie och träffa Jessicka. Vi hade brottning i konteinern:P Sen gav SÅKLART Jessicka upp;) Efter de följde hon mig hem med Frans. Sen åt jag och plugga. Nu ska jag fika sen sova:) Ha de bra!puss

Av wilma johansson - 29 januari 2013 13:58

Hej! Idag började jag kl 9. Jag mötte upp Mathilda, Eric och Max. Vi tittade först en timme på into the wild sen fick man en uppgift att man skulle gå ut och snacka om filmen. Men jag och matte tyckte de var för isit ute så vi gick till smulan och snacka. Sen åt vi lunch alla 4. Vi tog oss en snabb sväng till lidl, nära-döden-upplevelse!!!!! Jag hatar att bli ramad av Max för han kör som en galning. Sen tittade vi andra halvan av filmen och nu är jag hemma igen. Filmen var, sorlig,konstig, djup men ändå ganska bra. Nu ska jag plugga sen till stallet och fixa med Diana. Ha de bra!!puss

Av wilma johansson - 28 januari 2013 21:02

Hej! Dagens hot var mattelektionen på eftermiddagen. De visar sig då att vi har vikarie. Världens bästa!! hon är riktigt chill. Men som sista lektion hade vi idrott. Jag var ju ombytt och allt så när jag kommit hem sprang jag en runda. Sen drog jag en snabbis till stallet. När jag kommit hem sprang jag en bra mycke längre runda. Sprang allt jag hade i 35 min. Sen åt jag lite köttfärs och grönsaker. Nu har jag duschat och taggar film hela dagen imorgon. De kommer bli in to the wild med Mathilda:) Nu när jag var ute var jag lite extra rädd för Linas mobil blev stulen imorse när hon gick till skolan och Elins mobil blev stulen igår och ihelgen blev min grannes mobil stulen. Fattas bara att de är min som blir de snart. Fast för tillfället hatar jag min mobil. Om jag skriver till någon på fb så skickas de till någon helt annan. Sjukt störigt!! Men nu ska jag sova. Ha de bra! puss<33

Av wilma johansson - 27 januari 2013 21:44

Hej! Igår efter mitt inlägg kom min syster och hälsade på så jag, Anton och Vendela badade jacuzzi och rulla oss i snön. Men jag gick in innan dem för dem var störiga:P Så badade jag bubbelbad där inne. Sen bytte jag om och stack till Emelie. Emelie hade gjort världens godaste tacos till oss!! Jag och Emelie tittade på film och lite annat:) sen cyklade jag hem vid 1. När jag kommer hem är jag ofc utelåst. Pappa är på middag, Anton på fest och Elin sover så jag bankade sjukt mycket till Elin vaknade och öppna. De tog sig sin lilla tid:P Jag somnade inte förrens 4:/ klockan stog på halv 9 så jag var istallet kl 9 och släppte ut alla hästar i one pice. Sen cyklade jag hem då Elin och pappa hade köpt bullar som jag åt. När jag ätit frukost gick jag upp på mitt rum och sov:P När jag vaknade fick jag ett sms av Melina och hon undrade om jag kunde fota henne och hennes medryttar häst Trissan. Innan de badade jag och åt. Sen cyklade jag till stallet igen och fotade Melina. Sen cyklade jag hem igen och åt nudlar. Jag tittade en stund på hoppningen på tv: n. Och varför inte en sväng till stallet igen?;) Jag åkte till stallet och höll Emelie sällskap. Hon hade spelat bandy-match idag och gjort en riktigt nice debut. Matchens lirare och gjort de avgörande målet och allt möjligt. De kan man kalla kungligt!! Jag saknar också den glädjen efter man tävlat gymnastik eller aerobic. Känslan att vara bra på nått och kämpa med ett lag och även individuellt. Kompisar som satt på läknaren och skrek och peppa en till 110%. Och att åka iväg och tävla, Sm, Skånecupen m.m Jag ångrar att jag slutade och gav upp. Jag hade kunat komma så mycke längre. Men alla gör misstag men ofta inte så stora... Men iallafall, nu ska jag titta på ponnyakuten. Ha de bra!! puss<33

Av wilma johansson - 26 januari 2013 15:41

Hej! Imorsen gick jag upp klockan 8. Och va istallet kl halv 10 och hjälpe Emelie med utsläpp. Efter utsläppet hade jag med frukost till mig och Emelie, vi satt och myste och tittade ut i de läskiga vädret. Sen tränade Emelie och Mira markarbete. När jag kom tillbaka efter jag tittat på Emelie så tolkade jag, Anna, Hannah och Ida Clements. De va riktigt kul. Sen åkte jag hem till mamma och tog en jacka och ett par skor och cyklade vidare till pappa. Jag åt lite och nu sitter jag vid datan. Jag ska snart bada och basta:) sen ska jag väl äta nått igen innan jag ska hem till Emelie och mysa:) Ha en mysig lördag! pussar<33

Av wilma johansson - 25 januari 2013 22:50

Hejj sötnosar!!!! Jag har idag: badat, myst och är med kompisar👍när jag skulle starta bubblorna i mitt badkar sprutar allt över💦 bra där av mig!;) men ledsen för kort och tråkigt inlägg!! Ha de bra!! Puss😘

Av wilma johansson - 24 januari 2013 20:37

Hej! om jag hade kommit 2 min tidigare till skolan hade jag inte kommit försent så störigt. Men imorgon ska jag verkligen komma i tid!! På so lektionen skulle vi ju vinterbada och jag som var fett taggad på de, så såklart får jag överont imagen på matten. Jag hade planer på att åka hem så ont jag hade. Aja jag får väl vinterbada ihelgen. I matsalen har dem precis tagit ut en plått med nya snitzlar och jag ser ett hår som ligger på en av dem. Jag tar upp håret och visar de för en mattant. Hon slår på min hand och säger att de är mitt hår, jag stör mig så sjukt på sånt!! Ett grått hår på mig, naj naj hon har sneat på livet totalt asså;) Sen råkar en kompis ta en för mycket och då blir hon riktigt sur på han och börjar skrika och sånt. Jag får panik på så körda människor, jag kan inte hålla mig så jag går fram till matkärringen och frågar varför hon blir sur på elever som bara ska äta sig mätta?! Hon säger att jag ska snacka med hennes chef som jag mer än gärna gör. Hon säger bara glatt att vi ska skita i vad mattanten säger. Så sug på den störiga matkärring!!! Men, men dagen rulla på. Sen när jag kom till stallet så mockade Emelie och fyllde hö så red jag Mira sen<3 Gickväldigt bra! Sen åkte jag hem och plugga spanska. Nu har jag ätit kebab och ska faktiskt snart sova:) Ha de bra!pussssss

Presentation


Hej! Mitt namn är Wilma Johansson. Jag är 15 år och jobbar med tävlingshästar. Titta gärna in och lämna en kommentar:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards