wilmieslife

Alla inlägg under februari 2013

Av wilma johansson - 28 februari 2013 19:35

Hej!! Igår la jag mig så tidigt att jag kände mig pigg och glad imorse. Igår kväll hade jag den känslan som om någon kört över mig. Allt kändes så tungt och jobbigt. Men idag slutade jag kl 11 så åkte hem och lämna väskan och åkte till Linda och gjorde en stor brunch. Efter de låg vi i ett extremt matkoma!! sen åkte jag till stallet och myste. Jag tänkte även på de att de ordet att " vila sig iform" de funkar:D Rebecca, Linda och Lina tycker att jag blir smalare och smalare och att jag har 6-pack. Snacka om att dem har sneat på livet om dem ser de.:P Men dem kommer alltid vara mina babes;) Juste!! de är lite ändrade planer så vecka 15 är jag på hudinstitutet istället för att vara hos Anna Hassö. Jag åker till henne i sommar istället:) Nu ska jag snart sova:P Ha de bra!! puss,puss<3333

Av wilma johansson - 27 februari 2013 20:16

Hej! Idag har de varit en chilldag. Förutom på kemin då vi hade en vikarie som gjorde allt annat än vad vi skulle göra. Han talade dels utom om för mig och Linda hur korkade vi va osv. Jag hatar sånt!! Jag hade stora planer på att lämna klassrummet. Men gjorde de alrig. Vi slutade vid 2 då jag cyklade hem och åkte sen till stallet och tittade när Clements veterinär besiktades. Och han gick igenom!:D Sen hopptränade jag Cöster och de gick super. Nu ska jag snart sova. Mår inte så jätte, jätte bra faktiskt:/ men med lite sömn blir de nog bra!:D hoppas,hoppas... Ha de bra!! puss<3

Av wilma johansson - 26 februari 2013 20:02

Hej! idag hade vi bla musik, jag spelar bas och jag suger på de:/ Man fick sånna fula märken på fingrarna som också gjorde svin ont:( de finns bara negativa saker med bas:P Sen hade vi även idrott som gick super. Vi skulle köra handstående, stå på huvudet och allt möjligt. Så hade vi ett sånt test typ på hur mycke man klarar:) Lyckligtvis klarade jag allt. Min älskade Sara snubbla omkull och landade rakt på ryggen och tappade andan. Så jag sprang fram till henne och tog upp hennes armar och tyckte så synd om henne:( Sara är världens bästa person. Men alla kan ha otur... Sen åkte jag hem och åt och åkte iväg till stallet och tog hand om Frans. De gick bra att rida och han va snäll som vandligt. Tanken va att jag skulle smörja men de hann jag inte för jag skulle iväg. Ha de bra! puss, puss<33

Av wilma johansson - 25 februari 2013 21:14

Hejsan!! Idag började jag 8 och gick till 4 efter de va de konfa till halv 7:/ Dagen har varit ganska dryg:) men de är alltid kul att va med lite kompisar och så efter konfan:) så händer de nått kul på dagen iallafall;) Men idag fick vi en ny kemi lärare.Hon verkar vara en jättebra lärare! Mitt smeknamn blev densitet -Wilma. Jag hatar densitet men råkar ändå kunna ganska mycke om de:P LOL!! Men iallafall så fick vi byta platser på spanskan och matten. På spanskan sitter jag brevid Rupert och på matten bredvid Calle. Är ändå nöjd med de platserna. För både Calle och Rupert pratar ganska mycke och de är kul att kunna snacka med någon när de blir allt för mycker gramatik;)). Sen nu på konfan börjar vi förbreda vår avslutning. Och jag vet verkligen inte om jag vågar sjunga solo??... Man hade nog varit fett nöjd efter men innan hade jag nog dött så nervös jag hade varit:P När jag var mindre skrev jag egna låtar. Och när jag lyssnar tillbaka på dem och läser igenom dem så är dem faktiskt ganska bra. Helt otroligt att jag kunde göra nått som ändå va helt okej bra:P?! Men nu ska jag duscha och sova:) Ha de bra!! puss

Av wilma johansson - 24 februari 2013 21:45

Hejsan!! Idag åkte jag till stallet vid 2 kanske:) Jag skulle egentligen hängt med Hanna på tävling men de kom saker emellan:( Men idag red jag Arina och de gick väldigt bra! Hon va lika snäll som vandligt:D Idag har jag även insett att jag vill inte ha egen ponny. De va ganska härligt att bestämma mig för att jag inte ska ha ponny igen. Jag nöjer mig med att rida och hjälpa till med andras hästar/ponnysar:) de funkar exakt lika bra:) De tråkiga är ju bara att jag inte kan tävla andras hästar:/ Men tanken är väl sen att jag ska försöka komma in på ett ridgymnasie och gå vidare och komma längre med hjälp av de. Men detta kanske inte funkar?.. Men man kan faktist alltid drömma;) Nu ska jag titta på ponnyakuten. Ha de bra! puss puss:)

Av wilma johansson - 23 februari 2013 21:08

Hej!! Imorse hade jag klockan på 8 för att jag skulle åka till stallet och fixa Avanti till Marie. Marie är en underbar tränare med härligt glatt humör:) Marie red i ett tag så va de min tur att hoppa upp på lilla Avanti sen. Sen mockade jag till Avanti och fixa vattenhinken och maten och allt möjligt. Sen tog jag ut underbara Heidi ihagen. Sen åkte jag över till hyllie och ringde mamma så fick hon komma och hämta mig så åkte jag, Patrik och mamma till emporia och åt för jag var såå hungrig;) sen gick jag tillbaka till stallet och fixade mira och red henne:) de gick såååå bra:D jag mötte även Cicci och Heidi i ridhuset och då undrade hon om jag kunde rida Heidi. Vilket jag självklart ville:) så jag gick över med mira när jag var klar och skyndade mig tillbaka och red finaste Heidi! Hon är väldigt underbar! Efter att ha ridit Heidi gick jag över till hyllie igen och mockade och fixa till mira:) sen va de dags att åka hem:) så nu har jag varit på Ica och köpt tuggummi. Sen har jag ju ätit och duschat också förstås;) så snart ska jag äta efterrätt;) och ssooovvaa!!:p ha de bra!!:D pussss

Av wilma johansson - 22 februari 2013 22:42

Hej!! Jag började dagen med promenad med sötis ponny och borstade länge:) sen tog jag bussen till tandläkaren efter de åkte jag till framor o farfar:) där åt jag mat och fick pengar och ett halsband:) de va tydligen ett likadant som Sara Algotsson har på dig:) sen åkte jag till stallet igen. Där fixade jag allt till Avanti och tog in hästarna från hagen. Efter de åkte jag över till hyllie:) där va jag med Emelie efter ett tag åkte vi till emporia en snabbis:) sen åkte jag hem till pappa där Helene och Uffe också va:) jag åt o duscha och efter ett tag kom Emelie för att hämta sin mobilladdare. Sen skypade jag och emmepemme också lite;) och nu ska jag sova:) ledsen för dåligt och tråkigt inlägg men är sååå trött:/ trevlig helg!! Puss<33

Av wilma johansson - 21 februari 2013 22:48

Hej! Imorse gick jag upp vid 10 för att hålla ett hyfsat tempo. Jag åkte till stallet och fixade till Frans och gav hästarna lunch. Att ge hästarna lunch tog sin lilla tid för jag ville att hästarna skulle få äta i solen;) så fick lägga höet på speciella platser så de kunde äta i solen:P Sen åkte jag hem och bytte om och åkte till hudinstitutet. Där va jag på en mysig anstiksbehandling hos bästa Lotta. Jag fick ligga i ett rum med ljus, musik och en varm säng:D Efter en timme va jag påväg hem igen. När jag va hemma bytte jag om och gjorde mackor som jag tog med till stallet. Så hjälpte jag Emelie lite att fixa innan jag åkte över till MR och tog in Avanti, Celtic och Yamina. Jag fixade allt till Avanti och borstade länge, länge och var ute och gick i 40 min. När jag stog och småstäda hör jag bara röster utanför sadelkamaren. Jag går ut och tittar och då står älskade Emilia där! Min älskade Emilia Fridvall. Där står min älskade sockertopp som en surprise. Jag har inte träffat henne på sååå länge. Så vi går in i cafeterian och dricker oboy och snackar en massa. Sen går jag över till hyllie och fixar Frans. Jag gick över till MR med Frans och mötte upp Emilia så tittade hon en stund när jag red. Övade mest på övergångar och halter. Sen gick jag tillbaka med Frans och va såklart ensam i stallet:/ Så jag sätter på musik ofc;) Jag har lyssnat på dunka, dunka musik 3 kvällar på raden nu. Jag börjar nog bli galen på denna musik;) Men sen åkte jag hem och var hemma vid 22. Så nu har jag ätit och ska duscha och titta på film:) Ha de bra!!puss<3

Presentation


Hej! Mitt namn är Wilma Johansson. Jag är 15 år och jobbar med tävlingshästar. Titta gärna in och lämna en kommentar:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards