wilmieslife

Alla inlägg under mars 2013

Av wilma johansson - 31 mars 2013 19:29

Hej! Idag vaknade jag vid 11. Jag gick upp och åt frukost med mamma, Patrik, Anton och mormor. Sen åkte jag till stallet och gav hästarna lunch ute i solen. Jag stog och borsta Menno ute i vårsolen innan jag tog in han och red. De gick jätte bra!! Jag va fin och duktig! Fat jag står fortfarande fast vid att Heidi är min favorit häst! Hon är bäst på alla sätt och vis!:) Sen cyklade jag hem och ska snart äta innan jag ska träffa Sofie. De är fortfarande oklart vad vi ska göra:P De blir säkert något kul:) Ha de bra! puss

Av wilma johansson - 30 mars 2013 22:46

Hej! helt seriöst glömmer jag bort vad jag gör om dagarna:P Men igår tävlade Kajsa Menno i dressyr, de slutade med 58% :) Efter de tog jag hand om Carlo och åkte sen och titta på en ponny. Sen åkte jag hem och bytte om och åkte iväg på påskmiddag. Och idag tävlade jag Cöster. Han var super duktig!!Min älskade Cöster<3 De slutade med en 2:a plats. När vi ridit ärevarvet ville Cöster hoppa mer så han började resa sig lite. Jag kunde inte hålla mig för skratt. Lilla charmiga ponnyn:P vi va bara några hundradelar från att vinna. Störigt!! Min älskade Jessicka kom även 1:a i en klass!!:D Duktiga Jessicka och Frans. Sen åkte jag hem och bytte om och åkte till pappas påskmiddag som han hade. Där träffade jag mina kusiner och farmor och farfar och mina fastrar. Jag har inte träffat pappa på 1 månad. Så kul att träffa han igen:) Jag fick 500 kr och ett påskägg av pappa. Sen åkte jag hem till mamma och där hade dem fixat klart hela mitt rum. Plattv och  hela köret:) Sen åt jag ännu en gång nu hos mamma:P Jag fick ett påskägg av mamma också:P Nu sitter jag och tittar på tv och ska snart sova. Ha de bra! puss

Av wilma johansson - 28 mars 2013 09:57

Hej! I lördes väckte mamma mig kl 05:00. Jag gick upp och åt frukost och åkte till församlingshuset. Där mötte jag upp alla mina fina vänner och okända vänner som senare blev mina underbara kompisar! Jag sa hejdå till mamma och lasta in min väska i bussen och vi lämnade Malmö snabbt och åkte iväg mot Prag. Jag satt med Sofie påvägen till Tjeckien. Vi lyssnade på musik och snacka. Vi gick ombord på en båt som gick till Rostock. På båten va jag med Vanessa och Frida. Efter båten så somnade jag på Sofies arm då hon hade en hollister tröja på sig. Jag fick en stor logga med hollister över kinden:P Vi stannade i Wittenberg och vandrade i Matrin Luthers fotspår. De var kallt men de var de värt! Vi hoppa på bussen igen och åkte vidare och var senare på kvällen vid 23:00 framme i Prag. Jag delade hotellrum med Rebecka, Frida & Vanessa. Jag och Frida hade en stor dubbelsäng. Vår gruppledare heter Linnea. Hon är såå bra!! Världens bästa helt enkelt! Vår präst heter Helena och hon är också bäst;) På söndagen gick vi runt lite och tittade på massa fina kyrkor och åt på restaurang och på kvällen hade ledarna spex för oss! Vi sjöng och allt möjligt. Vår rumskompis Rebecka blev lite magsjuk. Synd om henne:( Men hon blev bra snabbt! Alla på hotellet skrattade åt mitt skratt:P Man hörde så väl från alla hotellrum:P även om jag va på vårt rum och skratta så hörde även de flesta mitt skratt:P På måndagen var de en ganska jobbig och sorlig dag... Vi var i ett gamalt konsentrationsläger och tittade runt. De är så svårt att förklara man måste åka dit och titta för att förstå! De va helt sjukt!! Sen utanför var de en stor gravplats där vi la blommor och sjöng och hade en tyst minut. Vi åkte tillbaka till hotellet för att äta lunch så åkte vi till en plats där man fick tittade på alla judiskabarns teckningar. HEMSKT! sedan var de dags för en föreläsning med Lena Frisk. Mycke, mycke duktig föreläsare och stå upp komiker. Dagen efter vaknar jag 05:00 av att tjejerna i mitt rum har panik för brandlarmet är igång. Vi bodde högst upp och skulle springa ner för alla trappor!! De var tydligen någon som hade rökt på sitt rum! Pucko!!! Vi gick upp och la oss och somnade om. De va vi som skulle hålla i morgonbönen. Vi åkte till Vhycherad parken och hade tipsrunda. Sen shoppade vi och jag köpte: abercombie& fitch klänning, armband, presenter till kompisar och mamma och bror, drinking team tröja och resten har jag glömt va de var:P Efter shoppingen blev de en tur på floden som jag glömt namnet på. Vi och kvällsmat på båten och hade de mysigt. Efter båten åkte vi direkt till kyrkan vi hyrde och hade ännu en aftonbön/nattvard. Sen åkte vi tillbaka till hotellet och packade ihop våra saker. På onsdagen var de väckning vid 05:00. Vi gick ner och åt frukost och satte och sen i bussen och åkte hem. Jag satt själv vid 2 platsen och hade en stor tv framför mig. Alla ni som sa att resan var dryg! Ni har fel!! Den va hur mysig som helst. Vårt hotellrum hade vi ju i början en hel del att klaga på:P Duschen va helt sönder:P Men allt har varit så underbart ändå. Jag älskar Prag! Jag älskar mina kompisar! och min präst är bäst! och jag älskar bussen! Under resans gång har jag ätit 8 glassar vilket alla påminde mig om 24/7:P dem läste till och med upp de i mikrofonen. Haha!! En dag slutade blodcirkulationen funka i 2 av mina fingrar. Dem gör så ibland. Jag tappade känslen efter en stund men gjorde ingen större sak av de utan tog en glass till:P Denna resa har även gett mig så mycket. Jag har insett hur bra jag har de. Hur hemskt de har sett ut och hur de ser ut för andra. Och just de att man absolut inte får dömma folk efter utseende. Och jag har alltid varit emot rasister men nu är jag emot dem så mycket så de snabbt är sant. Men jag har även insett att stallet nog inte kommer vara min vardag sålänge till. Att de finns så mycke annat jag kan göra och verkligen lyckas med. Och även hur mycket folk kör med en!? de är nästan pinsamt att inse sånt! Att folk gullar med en och sen är bara av ren falskhet!! Men iallafall så ska jag titta på ponnyakuten nu, sen ska jag med Josse på hoppträning. Ha de bra! Puss!

Av wilma johansson - 22 mars 2013 23:05

Hej! Idag hade jag prov. De gick sådär. Efter skolan åkte jag hem och firade mamma lite sen åkte jag till stallet och tog hand om Carlo o Patch. Jag stack hem igen vid halv 9 och åt och packa. Nu är jag fett stressad och måste sova!! Ska upp 5. Imorgon bär de av till Prag med andra konfimander. När jag kommit hem kommer jag skriva om varje dag på min resa. Tills dess, ha de jätte bra!!:) puss& kram<33

Av wilma johansson - 21 mars 2013 21:26

Hej!! Idag skrev vi klart engelska provet och hade glostest. Jag tycker att vi har alldeles för mycket engenska!! Jag slutade 11:20 så stack hem och sov men väcktes av Kajsa som ringde på dörren för hon behövde gå på toa och va lite hungrig. Vi satt oss i soffan och tittade lite på tv innan vi cyklade till stallet så tog jag in Heidi och borstade på henne. Sen kom mamma och hämtade mig så åkte vi till emporia och köpte nya skor till mig och ny mössa:) Vi handlade lite till min Prag resa också. Jag är riktigt nervös!! Men iallafall, sen lämnade mamma mig istallet igen så red jag Heidi hon va jättefin och gjorde allt perfekt som vandligt:) Sen cyklade jag hem och pratade med Emelie i säkert 1 timme:P Jag har också pluggat hemkunskap för vi har prov imorgon. Mitt sista prov innan påsklovet. Jag vaknade även idag med huvudvärk:( jag pallade inte gå upp ur sängen så mamma hade inget val utan tvingades till att köra mig till skolan:p Denna gången glömde jag inte min mobil hemma som jag gjorde igår så mamma fick åka en extra gång till skolan bara för att lämna min mobil:P Men igår hörde en tjej av sig till mig och undrade om jag ville börja hoppa hennes ponny på lite högre höjder. Ponnyn har gått banor på 1.40 och ägaren vill att hon ska gå stadigt på banor som ligger runt 1.30 Stallet ligger en bit bort från Hyllie och heter Stolpaberga:) Ägaren ska ta hem sin andra ponny nu i april så de blir väl då jag börjar rida hennes ena ponny. Men nu ska jag sova! Ha de bra!! puss<3

Av wilma johansson - 20 mars 2013 20:45

Hej! Igår hade jag ergonomi prov och de gick super!! när jag kom hem från skolan åkte jag till stallet och tog hand om Menno och Frans. Menno gick väldigt bra att rida. Allt gick super. Lilla Frans fick nöja sig med en promenad istället:) Sen åkte jag hem och pluggade kemi. Och idag däremot hade jag kemiprov som gick jättebra! vi har även påbörjat vårt engelskaprov som vi fortsätter att skriva på imorgon. Efter skolan idag åkte jag hem och bytte om och cyklade till stallet och red Cöster. De gick riktigt bra!:) Sen cyklade jag över till hyllie och höll Emelie sällskap när hon smorde sina prylar. När hon var klar höll jag henne lite sällskap när hon väntade på bussen sen cyklade jag hem igen. Och nu har jag pluggat inför glosprovet i engelskan och åsikts provet i engelska. Men även läst alla sidor i hemkunskap som vi har prov på, men provet är på fredag;) Imorgon ska jag ha älskade Heidi, packa, köpa nya joggingskor och plugga:P Och på fredag fyller mamma år, jag har Patch, jag ska packa klart de sista och gå på Annas "hejdå fika". Hon har nämligen sålt sin ponny Clements. Jag och Clements har gjort mycket kul tillsammans:) Tävlat, hoppas ridit ut och allt möjligt. Vi har många mysiga minnen tillsammans:) Men nu ska jag sova:) Ha de bra!! puss:)

Av wilma johansson - 18 mars 2013 21:25

Hej! Igår åkte jag till stallet vid 6 på kvällen och red Frans. Jessicka och Annicka fixade allt annat så jag behövde bara rida. När jag hade ridit gick jag tillbaka och höll Emelie sällskap. Sen gick vi över så red hon Mira och Hanna hoppade Menno för han hade slängt av Kajsa. När Kajsa hoppat klart frågade hon mig om jag kunde ta Menno idag och imorgon. Men när vi kom tillbaka till stallet undrade Emelie om hon kunde hjälpa till med att rida Menno och så. Så idag red hon han och de passade faktist mig väldigt bra för idag hade jag Patch. Men idag va skolan helt okej. Efter skolan gick jag ner till konfan där gästen va en polis. Vi lärde oss lite om självförsvar m.m När konfan va slut hämtade mamma mig så köpte vi en hamburgare till mig:P fy jag skäms så onyttig jag är!! Efter påsk sätter jag igång igen och tränar ordentligt men inget får gå överstyr;) Lite former måste man få ha:P Sen körde mamma mig till stallet så tog jag hand om Patch. När jag var klar hämtade mamma mig så åkte jag hem och duscha och åt. Så nu ska jag titta på ponnyakuten sen sova. Denna veckan vet jag inte hur jag ska reda ut. Idag hade vi spanskläxförhör och engelskaläxförhör, Imorgon: ergonomi läxförhör onsdag: Kemiprov och läst ut engelskaboken och skriva en sammanfattning i provstil torsdag: glosprov i engelska fredag: hemkunskapsprov. Sen kommer de säker komma till fler läxor. Så jag ska vara hemma varje dag från stallet kl 6-7 har jag bestämt mig!! För jag ska lyckas på alla dessa saker nu! Ha de bra!! godnatt!<3

Av wilma johansson - 16 mars 2013 21:48

Hej!! Idag va Arina iväg på tävling! Erika va duktig tyckte jag och Arina också:) De va första tävlingen nu i år så då kan man ju inte räkna med så mycket:) När vi va hemma på Hyllie igen red jag och fixade till Frans. Sen cyklade jag hem och fira Patrik som fyller år:) Nu sitter jag väl mest och tänker på när jag och Lucy hoppade msvb:) Jag saknar henne sååååååå mycket!!! jag saknar även min älskade Emilia!! men,men nu ska jag sova!:) Natti, natti:) puss<3

Presentation


Hej! Mitt namn är Wilma Johansson. Jag är 15 år och jobbar med tävlingshästar. Titta gärna in och lämna en kommentar:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards