wilmieslife

Alla inlägg under april 2013

Av wilma johansson - 29 april 2013 21:42

Hej!

Idag råkade jag snurra om tiden helt. Igår kom jag ihåg att vi hade bytt halvklasser men idag va de som bortblåst när jag vakna. Jag trodde jag jag börja 8:20 men insåg när de va försent att jag började 8... Jag kom 10 min sen och inledde då skolveckan tillsammans med Linda att få oss varsen utskällning av läraren... Men 5 min senare kom läraren och klappade på mig och började prata om helt andra saker. Läraren heter Joanna och är en väldigt bra lärare!!:) En sån lärare de flesta vill ha! Men dagen rulla väl på. Vi slutade kl 16 då jag cyklade direkt till konfan och blev fotograferad. Jag kunde tyvärr bara stanna i 1 timme  innan jag åkte till stallet och fixade Carlo inför lite Steffi träning:) Efter ett tag kom Josse så vi kunde åka iväg till vellinge. Carlo hoppade jättefint!! Efter träningen åkte vi hem igen och jag kom hem för ett tag sen och ska nu sooovvaaa:D Så trött, och är så trött på att vara trött:P

Ha de bra! Puss<3

Av wilma johansson - 28 april 2013 21:25

Heeejjj!

Idag gick jag upp 06:30 och åkte sen till stallet. I stallet mötte jag upp Emelie och Mira då vi sen åkte iväg på tävling i Trelleborg. Emelie hoppade först en ld med 4 fel och en lc som hon vann! Sen va de Matildas tur som hoppa en d-ponny klass då och inledde med en lc som slutade på en 2:a plats och sen en lb som hon vann! Bra jobbat tjejer! När vi kom tillbaka till stallet va de redan mockat i Arinas box. Jippie!;) Men en stund senare åkte jag och Kajsa till donken och köpte glass:P Och efter de hade Kajsa hoppträning och Josse red runt lite på bästa Carlo skrutten;) Sen gick vi tillbaka till stallet och hade lite mys:D Nu är jag jjääättteeeee trött... Ha de bra och sov jättegott! Puss<3

Av wilma johansson - 27 april 2013 21:49

Hej!

Jag stack på alltså till emporia och köpte present till Vilma. Jag köpte ett par örhänge och på body shop en boby butter och body lotion:) Vilmas konfa va mysig:) Efter konfan åkte jag till stallet med Sofie. Jag red lite på Carlo och Arina;) Josse red då hem på Carlo då han vänder sig om och pussar mig!! De va de gulligaste på länge! Vilket litet charmtroll han är<3 Nu ska jag iallafall duscha och sen sova:) Ha de jättebra!! Puss<3

Av wilma johansson - 27 april 2013 10:51

Hej!

jag har ju en del saker som står på schemat...

*Köpa present till Vilma

*Gå på Vilmas konfa

*Mocka och fixa till Arina

* Rida Arina

Allt detta kommer ta tid! Och att komma till stallet sent ikväll och va på loftet etc & själv istallet är inte de mysigaste!

Jag får försöka komma på en plan så jag slipper göra detta så sent:P Jag ska va hos Vilma kl 13:30..

Men nu får jag raskt äta min frukost och sen skynda mig till emporia.

Ska bli spännande ikväll och se hur jag fått ihop dagen!;) En annan sak är att jag tittade lite igår och följde startlistan ang Nicole & Aernst, mitt ögongodis! Igår kom Nicole 3:a och idag blev de ett nerslag. Att se Nicole och Aernst nu inne på banan va inte samma sak som att se Aernst i sin hage och box och inte samma Nicole som låg och sola i gräset och gick och prata med en när man skritta av tex. Nu va båda stjärnorna fullt koncentrerade. Underbart kul att se<3 Duktiga Nicole och duktiga Aernst. Steffi får jag ju heller inte glömma! Duktiga Steffi;) HIHI;) AjA nu får jag väl sätta fart om jag ska komma iväg någongång;)

Av wilma johansson - 26 april 2013 19:36

Hej!

 Idag hade vi först musik sen hemkunskap. På hemkunskapen hade halva halvan prov medans vi andra stack hem;) Och so slapp jag också för jag skulle på hälsokontroll;) Jiia! Men spanskan kom jag inte undan;)) Efter skolan åkte jag till stallet och tog hand om Arina. Jag red ganska lugnt för hon gick ganska hårt igår:) Och nu blir de kvällsmys! let´s dance och hålla tummarna för Nicole och Aernst i scandinavium:D Om jag inte hade haft Arina denna helgen hade jag självklart varit på plats i Göteborg och hejat och peppat Nicole. Men nästa år, då så blir de Göteborg så de visslar om de;) Men ha de så bra! Puss<3

Av wilma johansson - 25 april 2013 20:36

Hej!

 Idag va tanken att gå upp vid 5 för att hinna rida Frans innan jag och Josse åkte till Steffi. Men jag va istallet vid 7 istället:P Så jag har tagit han om Frans nu på kvällen.

Min dag har varit jättebra! Jag och Josse åkte till Steffi och Josse träna, de gick bra! Duktig tränare, duktig ryttare & duktig häst! Jag hjälpte Josse att lasta in Carlo sen började jag min longerings fm;) Jag började longera Bollen efter henne Valle och efter han Karsten och sist men inte minst, fin fina Nicke!:D När alla duktiga hästar var longerade åt jag lunch. Efter lunchen red jag fina Nellie. De gick jättebra verkligen:) Alla hästar va såå duktiga!

När jag hade fixat klart allt började jag smörja och hann nästan klart med allt. Jag tittade även en stund på Nicole när hon red Peppy. Imorgon åker Nicole till Göteborg och tävlar.:D Håller tummarna och hoppas på att min lyckospark hjälper;DJag tror de kommer gå jättebra.

När jag hade tittat på Nicole smorde jag klart exakt alla saker på ungefär 30 min! rekord! ;) Sen hade Steffi lite träningar som jag tittade lite  på innan mamma kom och hämtade mig och körde mig till hylliegård då jag tog hand om Frans. Och nu har jag nästan nyss kommit hem.:) Nu är de bara att tagga hemkunskapsprov imorgon som går ut på att laga en maträtt på antal timmar och alla möjliga regler:P

Men ha de så bra!! Puss<3

Av wilma johansson - 24 april 2013 19:28

Hej!

Skolan va tråkig som vanligt... De va kallt och äckligt väder så jag plockade fram pälsjackan, halsduk, vantar & mössa:P Vi slutade vid 2 tiden då jag cyklade hem och åt. Vid 3 cyklade jag till stallet och red Pavarotti vilket som gick jättebra! han hoppade fint och i slutet hade vi dressyr vilket också gick super!Om de hade varit en dressyrtävling sa Roland att vi hade fått 10 poäng för våra skänkelvikningar;) Där satt den asså;) Efter ridningen gick jag över till Hyllie och tvättade mitt äckliga sår som de bara rann var ur... usch!! Sen cyklade jag hem och nu ska jag duscha och sen titta på lite ridsport på datan:) myyyysss! Imorgon är de studiedag och inte tänker jag passa på med sovmorgon;) Jag ska med Josse på hoppträning hos Steffi då vi åker från stallet 07:20 ;) haha... Men de blir mysigt!:D

Men ha de så jättebra! PUSSSSS!!!!<333

Av wilma johansson - 23 april 2013 20:50

Hej! Idag vaknade jag av att min lampa låg krossad brevid mitt huvud. Alltså har jag när jag sovit slängt den i väggen och sedan har nästan allt glas hamnat brevid min kudde och resten på golvet. Om jag hade lagt mitt huvud några cm till åt vänster så hade allt glas suttit i mitt huvud... LÄSKIGT!! Dagen rullade på ända tills gympalektionen då vi skulle dansa med killarna:P drygt!! Efter skolan cyklade jag ner till Lotta då jag fick mitt smink från purminerals:D YAY:D Sen cyklade jag hem och åt och när jag ätit upp gick jag över till Erika och fick massa snygga kläder. Efter de åkte vi till granngården och köpte mat till Arina. Och glass,, mums!! I stallet så borstade jag och fixade Arina och skulle sedan rida över med Kajsa vilket som inte gick jättebra... Jag hade kortat upp mina läder så extremt mycket men skulle fixa till dem inne på MR istället. Men under bron tittar Kajsa på Arina och säger till mig, Wilma, ärdu inte rädd när du rider Arina för hon är ju så stor. Jag  hann inte svara utan Arina blev rädd och hoppade tillbaka och jag ramlade framåt och gjorde en kullerbytta:P Jag reste mig upp snabbt och bara skratta, vem som helst hade suttit kvar! HAHA ! Men när jag red gick de jättebra! Jag har lärt mig efter detta ridpasset att alltid ha väst, handskar & rätta läder...

 Jag fick stora och äckliga blåser mellan fingrarna nu som blöder:P Och lite ont i svanskotan för jag hade ingen väst. Men jag får skylla mig själv! De hade inte hänt om jag hade haft rätt läder. :P Men när vi skulle rida tillbaka fick Arina lite spratt för Menno stampa runt;) Men de gick bra! Jag ropade helt överlyckligt till Erika att jag lyckades sitta kvar:P Jag måste sätt helt korkad ut påvägen dit och hem:P

Nu ska jag iallafall snart äta och sova! Ha de bra!! puss<33

( Arina är världens snällaste häst) 

Presentation


Hej! Mitt namn är Wilma Johansson. Jag är 15 år och jobbar med tävlingshästar. Titta gärna in och lämna en kommentar:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards