wilmieslife

Alla inlägg under augusti 2013

Av wilma johansson - 31 augusti 2013 20:01

Hej!
Idag gick jag upp vid halv 10 och åt frukost. Sen titta jag på EM och efter några timmar cykla jag till stallet. Jag fixa och red Carlo. Och efter de stack jag hem och bara chilla ända tills nu.

Och om jag ska va ärlig nu... Så helt seriöst så har jag börjat tröttna på mitt intresse. De går liksom bara sämre och sämre och inget får mig att vilja fortsätta hålla på med hästar...Blir så ledsen av att tänka på de... Men att sluta känns heller inte aktuellt. Men egentligen tror jag att de beror på att alla hästar jag älskar går bort... Men de är väl bara att fortsätta kämpa och hoppas på en framgång snart.
Och jag stormtrivs liksom hos Steffi o Nicole så dem hade jag heller aldrig kunnat släppa. Men, men alla motgångar ger framgång!
Nu ska jag äta pizza och sen sova.
Puss

Av wilma johansson - 30 augusti 2013 20:21

Hej!!
Igår körde mamma mig till skolan vid 8 för bussen gick halv 9. Bussresan tog ungefär 2 timmar. När vi va framme vid Raslången va de bara att vänta på att alla kanoter skulle komma. Sen paddla vi iväg, jag satt med Emily. Vi paddla först till en ö och grilla korv. Och efter ett tag paddla vi vidare till stället vi skulle sova, jag och Becca paddla. De va då allt kaos började... En lärare skulle egentligen paddla längst bak hela tiden. Men nej han körde förbi mig och Becca och vi är helt sist. Vi ser ingen och ingen ser oss... De blåste väldigt mycket så vinden och strömmen bara tog och föste och bak och in bland massa stenar. Vi gick på grund, fick panik och började gråta. Vi va så rädda... Vi skrek allt vad vi palla till klassen som säkert va 1 km före. Efter ett tag hör vi Göran som också gått på grund. Jag och Becca har äntligen lyckats kämpa oss loss när vi går på grund igen, denna gången kunde man bara skratta!! Efter en stund va vi framme och satte upp våra tält och fixa. Lite senare laga vi mat och när de va helt mörkt gick vi spökrundan. Sen va de dags att sova, inpackad i en one pice, tjocketröja, väst, jacka och sovsäck med ett revben som gjorde fruktansvärt ont och frös som bara den. Men de funka ända till 6 imorse när jag vakna av att Jack går runt och skriker om hur mycke han fryser haha!! Och de gjorde jag med så gick ut och titta på soluppgången bredvid Saga. Sen åt vi frukost och gjorde upp en eld för att bli varma. Och packa ihop och paddla tillbaka, denna gången med Fredrik, min nya bästis;) jag behövde inte göra ett dugg, Fredrik paddla oss hela vägen till fastlandet. Stort tack Fredrik!! När vi kom fram lagade vi mat och sen kom bussen. Jag sov hela resan hem. Hemma på berga kom mamma och hämtade mig. Vi åkte och handla lite mat och godis till mig. Så jag stack hem och duscha och åt. Tills nu har jag legat och slappat, och även eldat choklad haha! Nu ska jag äta sen sova. Ha de bra! Puss!!

Av wilma johansson - 28 augusti 2013 22:24

Hej!
Idag slutade jag skolan vid 15:10 och halv 4 va jag istallet ( hyllie gård). Jag och Josse lastade Carlo och åkte sen vidare till Vellinge då hon hade hoppträning. Gick super! Efter träningen åkte Josse hem och jag och Nicole gick in och snacka lite och efter de gick jag ut i stallet och skritta ut Linus<3 fina pojken! Och efter de tog jag bussen hem och kom hem nästan nyss. Nu har jag packat inför de kommande dagarna med kanotpaddling och tältning. Inte så taggad om man säger så.. Ska kanske bli lite spännande;)
Och ett extra tack till Madde som gav mig en biljett till EM i helgen:D bästa Madde!!
Nu ska jag duscha! Ha de bra!! Puss!

Av wilma johansson - 27 augusti 2013 22:38

Hej!
Idag efter skolan åkte jag först och handla med mamma och efter de lämnade hon mig på Hyllie gård. Jag började fixa till Frans innan vi fick de tråkiga beskedet om Menno... Jag är verkligen såå ledsen och tycker så synd om min absoluta bästis Kajsa. Detta blir 5:e hästen på 2 år som jag älskat och ridit. Så nu har jag lärt mig, aldrig mer älska en häst! ALDRIG! De är ett starkt ord men jag står ändå fast vid min mening, aldrig mer bli besatt och älska en häst...självklart man kan få speciella känslor för en häst, men ändå inte börja "special" behandla den.
Och min älskade Kajsa<3 min fina kompis jag känt i flera år nu. Kajsa är verkligen som en lilla syster för mig, gråter Kajsa, gråter jag. Skrattar Kajsa, skrattar jag. Mår Kajsa dåligt, mår jag också dåligt. Mår Kajsa bra, mår jag också bra... Kajsa har haft Menno i några månader och jag minns dagen när har kom till stallet som om de vore igår... Han har haft en fantastisk tid med Kajsa som ägare och kommer nu får komma upp till mina älskade och saknade; Soppan, Skype, Lucy och Janjan. Galoppera utan smärta, stå och bara äta gräs och komma upp till hästhimmeln.

Efter ett tag red jag och Emelie ut på Frans och Mira. Frans va pigg och glad:)
Och nu är jag hemma och har ätit tacos och duschat samt kollat på Hollywood fruarna. Nu ska jag sova! Godnatt!

Av wilma johansson - 26 augusti 2013 19:48

Hej!
Tråkig skoldag men de gick ändå ganska fort. Skönt!
Efter skolan åkte jag först hem och åt och efter de till Becca. Vi skulle baka kladdkake muffins. Linda låg och sov som en söt liten gris och jag och Becca baka. Lina kunde inte komma för hon hade dragit ut några tänder... Stackars Linis. Shit vad vi åt!! Chips, choklad, godis och muffins. Efter allt mådde vi alla så illa att vi vinkade hejdå och stack hem. Haha!! Fast när jag kom hem åkte jag och mamma direkt till mobilia och köpte kläder till mig. Och nu är jag hemma och ska duscha äta och plugga... Inget stall idag heller. Men, men.
Ha de bra!
Puss!!

Av wilma johansson - 25 augusti 2013 22:05

Hej!
Idag gick jag upp vid 11 och va hos Nicole någon timme efter, då jag och Julia skrittade ut en mysig och lång runda. När vi kom tillbaka fixade jag Peppy till Julia och hjälpte även henne när hon skulle skutta över någon sockerbit. Sen titta jag lite när Melina red Grodan, såg också mycket fint ut! Efter en stund gick vi in och satt och snacka lite vid köksbordet. När Carro och Nicole ätit gick dem med mig en bit till bussen. När jag kom hem åt jag pannbiff och sockerkaka;) mumsigt!! Sen duscha jag och satte på en bra film och åt pop corn, herregud jag skäms nästan över att skriva allt jag äter;) pinsamt! Men nu ska jag sova... Mår så dåligt av att veta att de är skola imorgon:( men, men! Natti<3

Av wilma johansson - 24 augusti 2013 21:18

Hej!
Idag gick jag upp vid 11 och åt frukost med mamma. Tanken va att jag skulle va hos Nicole vid 12 men mamma skulle först lämna in Antons cykel. Så jag stannade hemma och titta på EM. När mamma kom hem åkte vi till Limhamn och köpte sallad innan hon lämna mig hos Nicole. När jag kom till Nicole åkte vi till Bk för att lämna hennes sjukintyg. Och sen hem. När vi va hemma igen skritta jag ut en runda på Ipsy med Melina och Jet. Sååå mysigt! Jag lämnade ipsy i hagen och gick in till Nicole och tittade på kungen Roffe som blev 4: ā i EM. Jag bara älskar hans ridning, hans sätt och så han är. En grym legend!! Efter de gick jag och longera bästa Ice, superfin! Och efter de mysiga Nicke! När jag va kvar tog jag in lite hästar och gav dem lite mat innan pappa kom. Och nu har jag duschat och varit och köpt godis med min bror så nu sitter vi i soffan och tittar på film, mys!
Ha de bra! Puss!!

Av wilma johansson - 24 augusti 2013 00:17

Hej!
Imorse började jag vid 9. Och slutade vid 14. Som sista lektion hade vi idrott, i klassen som hade idrotts lektionen före oss hade en killes knä hoppat ur led och på vår lektion ramlade Oliver och skada armen och fick åka till sjukhuset...Otur!! Efter skolan åkte jag till Hyllie gård en stund då även Nicole ringde och berätta hur operationen hade gått, och de hade gått bra! Efter stallet åkte jag till Malmö festivalen och åt med mamma och efter de mötte jag upp Sara, Saga, Janny, Anona, Emily och Calle. Vi gick först runt lite innan vi tittade på Mac Miller. Efter ett tag va de nån idiot som kastade sin öppnade ölburk rakt i mitt huvud och jag blir såklart helt klibbig i håret, kläder och händerna, IDIOT!! Att folk inte kan bete sig. Efter sådär 5 minuter ser jag att killen/ mannen framför mig håller på med något skumt med den som står framför han. Vilket den oskyldiga personen inte ser.. Jag skyndar mig snabbt och säger till mannen som håller på att sno från den unga killen, han blev så chokad att jag hade sett de:pOch han tittar oskyldigt på mig och börjar istället dansa till musiken. Efter ett tag ser jag att mannen börjar igen så jag säger till han ännu en gång och frågar vad han håller på med. Han tittar på mig med en hemskt sur blick men han är också helt röd i ansiktet, och viskar nått till sin kompis så de går och ställer sig bakom ett annat par istället och då så dem att jag fortfarande titta på dem och då gick dem ifrån. Haha, de finns för många idioter!! Man måste verkligen se upp!
Nu är jag trött och ska sova. Godnatt!!

Presentation


Hej! Mitt namn är Wilma Johansson. Jag är 15 år och jobbar med tävlingshästar. Titta gärna in och lämna en kommentar:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards