wilmieslife

Alla inlägg under maj 2013

Av wilma johansson - 28 maj 2013 16:34

Hej!
Imorse gick jag till skolan för att göra matteprov. De gick sådär...
Vid 11 åkte jag hem från skolan för jag hade så ont i halsen, vilket jag fortfarande har... De är inte min starka sida att må dåligt! Hatar det!! Men jag mår lite bättre iallafall. Kajsa fick ta Frans till mig idag, för Jessicka är också sjuk. Jätte många verkar va sjuka nu... När jag kom hem åt jag nudlar & smält choklad:) men krya på er alla sjuka;))
Ha de bra! Puss<3

Av wilma johansson - 26 maj 2013 22:31

Hej!
Igår ( lördag) åkte jag till Steffi vid 10:30, då jag fixade Ice. Vid 12 åkte vi till flyinge, Steffi & Nicole skulle rida en omgång i allsvenskan. Nicole red på underbara Valle. Åh vad bra de va! Steffi red Ice, och de va också såklart stjärnor! Och alla kan väl gissa vem som vann?;) Flyinge!! Steffi & Nicole red vars 2 felfria & snygga rundor! Underbart att se!! Efter tävlingen åkte vi hem igen och ställde in hästarna. Sen gick vi in och vila oss. Steffi och Honey somnade med sina huvud i mitt knä efter att jag kliat båda i 2 minuter typ, trötta tjejer;) jag satt och titta på en film, så tråkig att den blev rolig. De lilla Steffi hörde av filmen när den spelades så gick den henne också på nerverna:P 1 timme senare gick vi ut och mocka & fixa vatten. Tanken va egentligen att jag skulle hem till en tjej i klassen för hon skulle ha lite middag. Men jag stannade hos Steffi istället:) vi hade grillmys! Till efterrätt hade Pauline fixat en lagomt nyttig gosak. Frukt/ bär som hade varit i ugnen med vitchoklad. Och glass till de:) vid 22:30 hämtade mamma mig.
Och imorse hämtade jag och pappa Julia vid 8. Vi åkte till Steffi. Vi fixade lite i stallet på morgonen och åkte iväg till Skyrup vid 10:30 kanske:) Bollen och Carsten fick följa med idag. Dagen rullade på och Steffi och hästarna skötte sig.
Redan vid 3 va vi påväg hem tror jag...
När vi kom hem fixade jag lite i stallet:)
Julias mamma hämtade oss ch körde hem mig. När jag kom hem körde jag och mamma till Bk;) inte bra asså!!
Och nu ligger jag i sängen och ska snart sova.
Jag trivs så bra hos/ med Steffi & Nicole. De är som 2 storasystrar för mig. Och de är verkligen jättekul att jag hittat ett ställe som jag älskar att va på med så underbara människor!!
Nu har jag väl laddat upp med ny energi inför den kommande tråkiga skolvecka.. Imorgon går jag 8-16 med sammanlagt 1 timmes rast på hela dagen, resten lektionstid!! Och tisdag matteprov... Efter denna vecka så släpper jag nog skolan helt...
Men sov gott och godnatt, och hoppas jag inte tog livet av era ögon av att behöva läsa min trötta svenska, mitt långa inlägg och inga styckeindelningar:P

Av wilma johansson - 23 maj 2013 22:54

Hej!!
När jag kom till Steffi idag gick jag först in där inne för att mysa lite med Steffi, Nicole & Pauline. Efter ett tag gick vi ut i stallet och hämtade varsin häst. Jag fick Nicke!:D världens duktigaste nickepicke!! Vi trimmade ute på gräset <3 när vi va klara ställde vi in hästarna och tog lite andra hästar då jag denna gång fick Hamilton:) fina hampestampe<3 vilken lyxlirare jag är som bara får rida massa snygga hästar;D när vi va klara badade jag Bollen och Carsten. Jätte mysigt!! Älskar att bada hästar! De blir en sån härlig sommarkänsla<3 när jag va klar myste jag lite med katten och putsade 1 sadeljord innan Nicole kom ut då vi gav hästarna mat. Sen gick vi in där inne och åt Paulines super pizza! MUMS!! Godaste på länge!!<3 myspys...
Nu är jag hemma och bara taggar so-prov imorgon! Hade hellre hängt med Steffi på tävling, men provet måste göras:( ser istället fram emot tävlingarna på lördag och söndag:D imorgon ska jag köpa godis som vi kan äta i lastbilen påvägen till tävlingen! Mums;) haha
Sov gott!! Puss

Av wilma johansson - 23 maj 2013 13:44

Hej!
Nu är jag påväg till Steffi efter en kort dag i skolan så då passar jag på att blogga lite;)
Igår hoppträna jag Cöster. Ganska tråkigt faktiskt... Efter träningen red jag Menno som stegrade och bockade, lilla Menno:P
Imorgon har jag so- prov iallafall:/ känns ändå helt okej, fattar de mesta.
Men ha de bra! Puss

Av wilma johansson - 20 maj 2013 22:17

Hej!
Fredag, lördag & söndag va vi på tävling i Skyrup. Steffi & Nicole gjorde många snygga runder. Aernst, Valle, Ice & Nicke blev placerade och Carsten kvalad till fhs:D sååå kul! Väldigt stolt över tjejerna!;)
Vi har haft de jätte kul & mysigt!
Sena kvällar och tidiga morgnar, but I love it!!!
Idag vaknade jag och va helt lycklig, trodde de va ännu en tävlingsdag som stod på schemat... Men icke sa Nicke! De va måndag och en lång och tråkig skoldag väntade...
Efter skolan åkte jag till stallet och trimma Joker. Gick riktigt, riktigt bra!! De går framåt för oss. Jag red tillbaka till Hylliegård och lämnade han. Efter ett tag gick jag och Kajsa över till MR för att Kajsa skulle rida i paddocken och jag ha lektion för henne:) När Kajsa hade ridit en stund fick hon otroligt ont i magen så då hoppade jag upp och red lite över bommar och liknande. Vi gick över till hyllie g igen och ställde in Menno. Sen gick vi till MR och tittade på Annika Phils hoppträning. Och nu är jag hemma och har ätit & duschat och ska snart sova. Ha de så bra! Puss:)

Av wilma johansson - 17 maj 2013 08:41

Hej!
Idag är jag ledig från skolan. Jag ska nämligen med Steffi o Nicole på tävling.
Mamma körde mig till Vellinge imorse. Och nu är vi påväg till Aw.
Bloggar mer och bättre ikväll:) ha de bra!

Av wilma johansson - 16 maj 2013 09:55

Hej!
Nu sitter jag på engelska lektion och bara förbereder mig för mitt so prov.
Efter provet så slutar jag:)
Innan engelskan hade vi matte & vikarie :) och vi har vikarie nu med;)
Efter skolan ska jag till emporia och köpa sommarkläder med kompisar.
Ha de bra. Puss

Av wilma johansson - 15 maj 2013 22:52

Hej!! Idag hopptränade jag Kurre. De verkligen rann svett av han:( han har inte kondition till att vara med på min hoppträning. Så i slutet va han så trött när vi hoppat sista hindret på en liten bana så är han så trött och nästan bara viker ihop. Om jag inte hade dragit upp min hand direkt hade vi gått omkull... Jag tog 2 hinder till så vi båda kunde lämna lektionen med bra samvete. Annars gick de bra fast han bocka lite mycke ibland. Efter ridningen åkte jag och Kajsa hem och bakade muffins:) efter de tillbaka till stallet då jag red Joker vilket som gick väldigt bra! I slutet gick han så otroligt bra!!
Idag hade jag kemi prov och imorgon so prov... Skit också!! Hatar skolan sååå mycke!!

Presentation


Hej! Mitt namn är Wilma Johansson. Jag är 15 år och jobbar med tävlingshästar. Titta gärna in och lämna en kommentar:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards